Unga vuxna är villiga att konsumera på mer hållbara sätt men upplever att det är krångligt, dyrt och osäkert.
Remore kommer samla, synliggöra och utveckla erbjudanden som gör det lättare och mer attraktivt för unga vuxna att välja cirkulära tjänster.
Genomförandet i tre steg:
1.En kommunikationskampanj i sociala medier riktad mot unga vuxna med Remore:s budskap (förläng livet på dina plagg).
2.Samarbeten med butiker (Remore-heroes/ambassadörer) och lokala centrumledare i olika aktiveringar som inspirerar och tillgängliggör cirkulär konsumtion för unga vuxna. Remore-heroes är butiker som kommit långt med sitt cirkulära erbjudande. Fokus på kreativa lagningstjänster, men aktiveringar kan även inkludera second hand eller uthyrning/delning.
3.Sko- och klädföretag ansluter till initiativet genom att tillhandahålla reparationstjänster för reklamationer (i linje med EU-kommissionens ”right to repair”). Särskilt kommunikationsmaterial tas fram för att synliggöra detta in-store och företagens kanaler
Projektparter
Science Park Borås
Göteborgsregionen
Visual Arena (Lindholmen Science Park)
Samarbetspartners
Borås TME
Göteborg & Co
Turistrådet Västsverige
Lokala centrumledare
Återförsäljare inom mode och skor
Skräddare och skomakare
Finansiärer
Västra Götalandsregionen
Tidsram
Startar: 2023-11-15
Slutar: 2025-06-30
Projektledare