Etikett: Digital storytelling för kläder

Hur skapas attityder för en ansvarsfull klädkonsumtion?

Digital storytelling och andra berättartekniker kan bidra till en bättre förståelse för förhållandet mellan klädkonsumtion, känslor och hållbarhet. Det visar ett forskningsprojekt för F/ACT Movement som pågått under 2023 hos Science Park Borås. Read article in English here Modebranschen är som ett komplext pussel, där övergången till en hållbar framtid kräver betydande samarbetsinsatser som involverar…
Read more

Inculcating a mindset of responsibly consuming clothes

Explore how digital storytelling and other storytelling techniques contribute to a better understanding of the intricate relationship between clothing consumption, emotions and sustainability. The fashion industry is like a complex puzzle, and the industry’s shift toward sustainability requires substantial collaborative efforts involving governments, regulatory bodies, and industries. These efforts aim to ensure that the clothes…
Read more

‘Why I wear, what I wear?’ – a picture story on storytelling

F/ACT Movement’s research project goes beyond social media and now through workshops delves into the garments one already owns. Follow what the garment storytelling workshop was all about through pictures!  Why I wear, what I wear? – It is a question that this research project within F/ACT Movement has tried to explore in many ways;…
Read more

Berätta med stil – workshop fördjupar relationen till dina plagg i garderoben

F/ACT Movements forskningsprojekt sträcker sig bortom sociala medier och fördjupar sig nu genom workshops i de plagg man redan äger. Se hur berättelser om dina kläder kan fördjupa relationen till dem! Read article in English here Varför jag har på mig det jag har på mig? – det är frågan forskningsprojektet #weaveyourstory inom plattformen F/ACT…
Read more

F/ACT Movements digitala storytelling uppmärksammad av Kulturfonden för Sverige och Finland

En studie som genomförts i samarbete med F/ACT Movements Instagram-community presenterades av forskningsassistenten Jamila Juzer Siamwalla vid den finska Marknadsföringsakademins årliga konferens (FAMAC2023) som hölls vid Aalto-universitetets handelshögskola i Espoo i juni. Deltagandet, som finansierades av Kulturfonden för Sverige och Finland, syftade också till att kartlägga liknande aktiviteter för framtiden i den svensk-finska kontexten. READ…
Read more

The Swedish-Finnish Cultural Foundation sees potential in F/ACT Movements digital storytelling activities on clothes

A research activity that was conducted with F/ACT Movements’s Instagram community was presented by Jamila Juzer Siamwalla at The Finnish Academy of Marketing Annual Conference (FAMAC2023) held at The Aalto University School of Business, Finland. The participation, which was funded by the Swedish-Finnish Cultural Foundation, also sought to map similar activities for the future within…
Read more