Etikett: Digital storytelling för kläder

Hur skapas attityder för en ansvarsfull klädkonsumtion?

Digital storytelling och andra berättartekniker kan bidra till en bättre förståelse för förhållandet mellan klädkonsumtion, känslor och hållbarhet. Det visar ett forskningsprojekt för F/ACT Movement som pågått under 2023 hos…
Read more

Inculcating a mindset of responsibly consuming clothes

Explore how digital storytelling and other storytelling techniques contribute to a better understanding of the intricate relationship between clothing consumption, emotions and sustainability. The fashion industry is like a complex…
Read more

‘Why I wear, what I wear?’ – a picture story on storytelling

F/ACT Movement’s research project goes beyond social media and now through workshops delves into the garments one already owns. Follow what the garment storytelling workshop was all about through pictures! …
Read more

Berätta med stil – workshop fördjupar relationen till dina plagg i garderoben

F/ACT Movements forskningsprojekt sträcker sig bortom sociala medier och fördjupar sig nu genom workshops i de plagg man redan äger. Se hur berättelser om dina kläder kan fördjupa relationen till…
Read more

F/ACT Movements digitala storytelling uppmärksammad av Kulturfonden för Sverige och Finland

En studie som genomförts i samarbete med F/ACT Movements Instagram-community presenterades av forskningsassistenten Jamila Juzer Siamwalla vid den finska Marknadsföringsakademins årliga konferens (FAMAC2023) som hölls vid Aalto-universitetets handelshögskola i Espoo…
Read more

The Swedish-Finnish Cultural Foundation sees potential in F/ACT Movements digital storytelling activities on clothes

A research activity that was conducted with F/ACT Movements’s Instagram community was presented by Jamila Juzer Siamwalla at The Finnish Academy of Marketing Annual Conference (FAMAC2023) held at The Aalto…
Read more